Kéz a kézben-Segítve
Néhány gondolat:
A célunk az, hogy minél könnyebben vissza tudjunk majd térni a normális napi rutinjainkhoz, ezért érdemes tartani a megszokott kereteket, amennyire lehet.
Ha sokáig kell maradnunk az online világban, annál inkább el tudjuk választani a magánéletet a munkától.
Fontos, hogy a napi rutinokat tartsuk (tisztálkodás,, reggelizés, stb.) Az iskolába menetelt el is játszhatjuk reggelente.
A családi szerepeket is tartsuk meg, aki eddig vitte le vagy ki a szemetet, tegye most úgyanúgy.
Mindenki végezze a saját feladatait, tartsuk a felelősségeket.
Kommunikáció a tanárokkal:
Háromféle oktatási rendben dolgozhatunk:
1.- órarendszerű- videóhívásokkal az órarend menete tartva van
2.- napi/ heti rendszerességű okatatás, e-mailben kapják a diákok az anyagot napi vagy heti bontásban
3.- napi tantárgyas lebontás- egy nap 2 tantárggyal kell foglalkozni
Kommunikáljunk tanárokkal, szülőtársainkkal és csoportosan is.
Az iskolai foglalkozást különítsük el az iskola utáni, ámde tanulási foglalkozástól, akár másik helyen is végezhetjük ezeket. (pl. : házi feladat írása)
A térbeli rend kialakítása sokat segíthet a napirend kialakításában.
A szülői jelenlét a tanulásban ne legyen se túl sok, se túl kevés. Annyi önállóságot hagyjunk a gyereknek, amennyit normális esetben is kapott, ezzel a sajátmagunk és a tanárok munkáját is segítjük, főleg az értékelésben. Kérésre, természetesen álljunk a gyerek rendelkezésére.
Több gyerekes családokban csak annyi terhet tegyünk a nagyobbakra, amennyit alap esetben is viseltek, annál nem többet!
Munkidő beosztása:
A munkaidőnk mellett ügyeljünk a család napi rutinjának betartására. Ezt az étkezéssel tudjuk a legmefelelőbben szabályozni.
Igyekezzünk a normális keretekhez igazítani mostani rutinjainkat. Ha pl.: együtt készítettük a vacsorát eddig, most is tegyük ezt.
Hagyjunk időt a kreatív szórakozásra!
Az én-időt ne felejtsük el!
Probléma esetén keressük fel az iskolapszichológust.