Kéz a kézben-Segítve

MENÜ

 

Néhány gondolat:

 

A célunk az, hogy minél könnyebben vissza tudjunk majd térni a normális napi rutinjainkhoz,  ezért érdemes tartani a megszokott kereteket, amennyire lehet.

Ha sokáig kell maradnunk az online világban, annál inkább el tudjuk választani a magánéletet a munkától.

Fontos, hogy a napi rutinokat tartsuk (tisztálkodás,, reggelizés, stb.) Az iskolába menetelt el is játszhatjuk reggelente.

A családi szerepeket is tartsuk meg, aki eddig vitte le vagy ki a szemetet, tegye most úgyanúgy.

Mindenki végezze a saját feladatait, tartsuk a felelősségeket.

 

Kommunikáció a tanárokkal:

Háromféle oktatási rendben dolgozhatunk:

1.- órarendszerű- videóhívásokkal az órarend menete tartva van

2.- napi/ heti rendszerességű okatatás, e-mailben kapják a diákok az anyagot napi vagy heti bontásban

3.- napi tantárgyas lebontás- egy nap 2 tantárggyal kell foglalkozni

 

Kommunikáljunk tanárokkal, szülőtársainkkal és csoportosan is.

 

Az iskolai foglalkozást különítsük el az iskola utáni, ámde tanulási foglalkozástól, akár másik helyen is végezhetjük ezeket. (pl. : házi  feladat írása)

A térbeli rend kialakítása sokat segíthet a napirend kialakításában.

A szülői jelenlét a tanulásban ne legyen se túl sok, se túl kevés. Annyi önállóságot hagyjunk a gyereknek, amennyit normális esetben is kapott, ezzel a sajátmagunk és a tanárok munkáját is segítjük, főleg az értékelésben. Kérésre, természetesen álljunk a gyerek rendelkezésére.

 

Több gyerekes családokban csak annyi terhet tegyünk a nagyobbakra, amennyit alap esetben is viseltek, annál nem többet!

 

 

Munkidő beosztása:

 

A munkaidőnk mellett ügyeljünk a család napi rutinjának betartására. Ezt az étkezéssel tudjuk a legmefelelőbben szabályozni.

Igyekezzünk a normális keretekhez igazítani mostani rutinjainkat. Ha pl.: együtt készítettük a vacsorát eddig, most is tegyük ezt.

 

Hagyjunk időt a kreatív szórakozásra!

 

Az én-időt ne felejtsük el!

 

Probléma esetén keressük fel az iskolapszichológust.

 

 

Asztali nézet